۱۳۹۱ مرداد ۱۶, دوشنبه

Cat's cradle

دورتا دورِ سایتِ حفاری را نخهایِ نایلونی و طویل کشیدند از راست به چپ ، از بالا به پایین و بعد شروع به حفاری کردند و من در بالایِ تلی از قرقره هایِ نیم خورده چهار زانو شروع به ثبت کردم . کتابش هم درآمده می فروشند داخل جویی در فرعیهایِ انقلاب داخل سطلی روبرویِ شهر کتابِ نیاوران داخل مرقد امام . بروید بخوانید اما یادتان نرود کامل نیست ارشاد مجوز نداد . بروید بخوانید اما بدانید حذف شده که در طول حفاری دستی از زیر خاک بیرون افتاد با یک چشم درشت وسطش که مژه هایش در گرگ و میشِ پس از غروب چون مخملی سیاه رنگ می درخشید و مردمکش خظ شد به من . نخها را انگار تار عنکبوتی نازک درید و آمد با مشتی نخ که بازی کنیم . دیگر کارمان شد هر روز می آمد با آن مژه هایِ مخملی و مردمکِ خیره و انگشتانِ رو به هوا و بویِ خاک از لایِ انگشتانش میرفت تا تهِ کله ام می نشست . تا یک غروب دست چشم دار یا چشم دست دار بدن را از خاک تاب داد بیرون ، پلکی طولانی زد و از بالا به پایین و از چپ به راست نگاه انداخت و گویی مورد جالبی نیافته باشد قد را کشید تا آسمان و تک تکِ ابرهای آسمان را چون تشنه ای سیراب ناپذیر با انگشتانِ کشیده اش به میان چشم درشتش فرو کرد تا آنزمان که چشم پُر شد از موجهایِ سهمگین و بغضی وحشی . تن را به سرعت به میان گودالش باز گرداند و این ... آخرین باری بود که دیدمش . زمینِ سایت اما سبز شد و خاکش جان گرفت گویی غذایِ مفصلی خورانده باشندش و من ثبت میکنم تا بدانی روزی دوباره سبز میشود آنچه اکنون مدفون است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر