۱۳۹۱ خرداد ۲۵, پنجشنبه

حیوونِ پشت پنجره

نادیا یه پوستر زده بالای میز آشپرخونه که یه مرد غمگین با چشمای گرد جلوی قطار ایستاده و تو یه ابر میگه : هیچ چیز این دنیادیگه برام جالب نیست . اکسِل معتقده این چرنده و اشتهای آدمو سر غذا کور میکنه ، کمابیش همگی باهاش موافقیم اما هیچکس به پوستر دست نمیزنه . حقیقت رو که نمی شه از رو دیوار کَند . مثل اسپری نوشته های دیوارای تهران تقریبا ابدی که شب نوشته می شد و صبح روشونو با اسپری مشکی خط خطی میکردن اما نمیکندن ینی نمیتونستن ...
مرغ دریایی پاهای نارنجیشو میکوبه رو شیروونی و با منقارِ بزرگش کلۀ ماهی رو از بندی که به دهنش آویزونه میکشه بالاتر که نشون میده زحمت صید این ماهی کارِ یه ماهیگیره . چشمای ماهی تو نور آفتاب جواهر شدن ، مرغ دریایی منو می بینه و خشکش می زنه ، میدونم با خودش میگه اووو حیوونِ پشت پنجره تو چشماش جواهره . بالهاشو از هم باز میکنه و تو حجم هوای بالایِ شیروونی تکونشون میده و با سرعت بیشتری بند رو می کشه .
یک ساعت بعد رو سنگفرشهای پیاده رو مرغ دریایی که بالهاش اندازۀ دستهای منه رو سنگهای خاکستری پهن شده و منقار درشتش مثه چنگال خرچنگِ آمادۀ شکار باز مونده به طرفِ بالا ، کنارش یه کلۀ ماهیِ بزرگه ، آدمای تشنه رو داغیِ کویر هم اینجوری میمیرن با خوردن آب مسموم با لبهای کبود ، چشمای جواهر شده .
من دوتا جواهر سرخابی پشت چسبدار رو چسبوندم رو چشمای مرد رویِ پوستر که کمی خوشحال شه ، کمی خوشحال شده قشنگ واضحه .

۵ نظر:

  1. درود بر شما... می خواستم جسارت کرده خواهش کنم پسزمینه وبلاگتون رو اگر ممکن است تغییر بدهید... برای خوانندگانی مثل من که آستیگمات هستیم، دنبال کردن مطالب مشکله و چشم درد می گیریم. از خواندن مطالبتون هم لذت می بریم... با سپاس.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما نیز دوست عزیز
      وبلاگ هر شخص مثل خانۀ اون شخص هست و من نمیتونم رنگ دیوار رو به همین راحتی تغییر بدم ولی شما مهمان هستید و من سعی میکنم وسایل راحتی شما رو در خانه ام فراهم کنم اگر فکر میکنید با تغییر فونت کمکی در این زمینه می شه اعلام کنید تا من برای راحت دیدنِ شما انجام بدم
      یه آقاهه

      حذف
  2. پشتیبان ۲۴ ساعته۲۹ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۶

    BigLog: راحتی خوانندگان این وبلاگ از اولویت‌های پنهان ماست، ازین رو بر خود می‌دانیم هر آنچه موجبات ناراحتی شما خوانندگان عزیز را فراهم می‌آورد را نیست و نابود کنیم.

    در همین راستا، و نیز جهت پاکسازی عناصر تجاری بازی که هرگونه شباهتی هر جند موهوم با پرچم امریکای خون‌خوار دارند، کد ذیل را داخل آدرس‌بار خود کپی کرده و دکمه‌ی enter را فشار فرمایید:

    javascript:(document.body.style.background = '#000')();

    با تشکر،
    پشتیبانی ۲۴ ساعته وسترن اسپاگتی!

    پاسخحذف
  3. هار هار هار
    شما چقدر صدات آشناست پسرم
    ...

    پاسخحذف
  4. عجيب و ديوونه و خيلي خوب

    پاسخحذف