۱۳۹۱ مهر ۲۶, چهارشنبه

smile Colonial style



موبایلشو گرفت جلویِ صورتم ، یه آدم که کلاهشو کشیده بود تا زیر ابرو پایین و مقوا نوشته ای رو جلویِ صورتش نگه داشته بود . چشمایِ مشکیش رو میشد تو فاصلۀ بین مقوا و لبۀ کلاهش دید . رویِ مقوا با رنگِ قرمز نوشته بود " یه روز هم تو میای کشورِ من " لبخند میزنم اما کریستو آهِ بلندی میکشه و میگه این عکس رو تو روزنامۀ راسیستیِ شهر انداختن که ببینید داره تهدید میکنه . میگم به نظر من که داره یادآوری میکنه ، لبخند میزنه .
توی راه مدام حرف میزنیم اما آخرِ هر بحثی که داریم میگه نمیتونم واست اکسپلین کنم . با لبخند بهش میگم نمیتونی روشنم کنی حرف نزن که من موزیکمو گوش کنم ، لبخند میزنه .
ساختمونِ شیریِ غول پیکرو پهن با شیرونیِ قهوه ایش که تو دید میاد میگه این ساختمون خیلی مشهوره میگن روح داره قبلنا هتل بوده و کسی بیشتر از یک روز نتونسته توش دووم بیاره و فرار کرده . یقه امو بلند میکنم پشتِ گردنم ، فکر نمیکنی هوا مه آلود شده ؟ برایِ چند صدم ثانیه لبخندش جمع میشه ولی باز بزرگتر از قبل پهن میشه رو صورتش . اینجا شده سالن غذاخوری حق زنگی تو فضای ساختمون رو ندارن میرن صبحانه میخورن بعد بیرونشون میکنن . دوباره برایِ ناهار و شام میتونند برگردن . چشم می چرخونم تو محوطه که خونه ها شونو ببینم . اما اینجا از خونه خبری نیست . اتاق اتاق اتاق . نه کار نه تفریح نه مدرسه برایِ بچه ها . تو هر اتاق یه گروه آدم از یه کشور خاص زندگی میکنن . اینجا جهان اول جایی که نه فقط برایِ زندگیِ بهتر که خیلیا برایِ زنده موندن اومدن . میگم الان زنده ان ؟ میگه میشه دوباره زنده اشون کرد و باز لبخند میزنه .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر